דף הבית » עקרונות שיטת פרקש » "אני מאמין" – עקרונות שיטת פרקש
 

"אני מאמין" – עקרונות שיטת פרקש

 


"אני מאמין"- עקרונות שיטת "פרקש" להוראת השחייה


1
הוראה שיטתית ומובנית

שיטת "פרקש" מלמדת שחייה באמצעות הוראה שיטתית ומובנית, המורכבת משלבי לימוד מוגדרים החוזרים על עצמם בדרגות קושי הולכות וגוברות עד לשליטה מוטורית גבוהה בביצוע התנועות ובסגנון השחייה השלם. בדרך כלל מתחיל הלימוד בסגנון שחיית חזה, ואחר כך נלמדים יתר הסגנונות. בכל מקרה, כל מקרה נבדק לגופו, ובמקרים מסוימים נלמד סגנון שחייה אחר בהתאם למטרותיו, לצרכיו וליכולותיו של התלמיד, לדוגמה:

שלבי הלימוד - סגנון שחייה: חזה

שלב 1: פיתוח נשימה
שלב 2: פיתוח הציפה ושיווי המשקל
שלב 3: טכניקת תנועת הידיים
שלב 4: טכניקת תנועת הרגליים
שלב 5: תיאום תנועת הידיים והרגליים
שלב 6: תיאום בין קצב הנשימה לתנועת הידיים
שלב 7: סגנון מלא אופטימלי

 

קיימים שלבי לימוד נוספים ליתר הסגנונות (חתירה, גב ופרפר). 


עקרונות השיטה 

עקרונות השיטה 


2
. מספר דרכים מובילות לפסגת ההר (ולא רק דרך אחת...)

בשיטת "פרקש" להוראת השחייה, קיימות מספר אפשרויות להוראת כל אחד משלבי הלימוד. כל שלב מורכב ממספר תרגילים בעלי דרגות קושי שונות, המותאמים ליכולתו האישית של כל לומד, בכל זמן נתון של רצף הלמידה.

עקרונות השיטה 

עקרונות השיטה 



3. נפש בריאה בגוף בריא:

עיצוב התנהגות על ידי העצמה אישית - שיטת "פרקש" להוראת השחייה מתייחסת ללימוד השחייה כאמצעי ללימוד ולשיפור יכולות הקשב והריכוז, פיתוח המשמעת האישית וההתמודדות וההתגברות על קשיים.
הקניית הרגלי שחייה ופעילות גופנית נכונה - שיטת "פרקש" להוראת השחייה מתייחסת לשחייה כאל "דרך חיים", שתהליך למידתה מהווה אמצעי חינוך לאורח חיים בריא ופעיל, לשיפור הכושר הגופני ואיכות החיים בהווה ובעתיד.


עקרונות השיטה 

עקרונות השיטה 



4. התלמיד מכתיב את קצב הלמידה:

בשיטת "פרקש" להוראת השחייה, קצב הלמידה מותאם באופן אישי לכל לומד. אין זה נכון להשוות את קצב הלמידה לקבוצת הגיל של הלומד, אלא להתקדמותו האישית בלבד. לכן, לא יתבצע מעבר משלב לימוד לשלב שאחריו לפני ביסוס השלב הקודם - מכאן שכל תלמיד מצליח, אך בקצב שונה. 


עקרונות השיטה 

עקרונות השיטה 

 

גרסה להדפסה גרסה להדפסה       שליחה לחבר שליחה לחבר